مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 تیر 1401 ساعت 19:572022-07-05اقتصادي

خبر خوب| واحدهای 1 و 2 بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا گازسوز شدند


با پیگیری های مکرر به عمل آمده در روزهای اخیر توسط نیروگاه نکا برای دریافت سهمیه سوخت گاز واحدهای 1 و 2 بخار نیروگاه شهید سلیمی، این واحدها گاز سوز شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان ساری، به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق نکا، نیروگاه ها اختیاری در تعیین نوع سوخت مصرفی ندارند و تامین سوخت نیروگاه ها بر عهده وزارت نفت است.

با این وجود پیگیری های مکرر به عمل آمده در روزهای اخیر به دریافت سهمیه سوخت گاز برای واحدهای یک و دو بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا انجامید و این واحدها از شامگاه سه شنبه 13 تیرماه گازسوز شدند و تلاش از سوی نیروگاه برای تخصیص گاز به واحدهای دیگر هم با جدیت ادامه دارد.

براساس این گزارش، در پی بهره برداری همزمان چهار واحد بخار این نیروگاه به ظرفیت نامی مجموع یک هزار و 760 مگاوات با سوخت مازوت در روزهای اخیر و پیگیری های همه جانبه صورت گرفته جهت تخصیص سوخت گاز به نیروگاه، در حال حاضر نیمی از ظرفیت واحدهای بخار با سوخت گاز بهره برداری می شود.

 با تلاش شبانه روزی و جهادی کارکنان نیروگاه در تعمیرات اساسی و دوره ای واحدهای بخار و بلوک سیکل ترکیبی، واحدهای این نیروگاه با ظرفیت عملی تولید بالغ بر یک هزار و 900 مگاوات به طور کامل جهت تامین پایدار برق در فصل تابستان و پیک مصرف در مدار تولید قراردارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبر خوب| واحدهای 1 و 2 بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا گازسوز شدند

خبر خوب| واحدهای 1 و 2 بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا گازسوز شدند